Author Topic: Κτενιάς(1635m)-Ασκηταριό Αγίου Βασιλείου-Μονή Βαρσών 21-6-2020  (Read 157 times)

Online billy84

  Μια εξόρμηση που σχεδιάστηκε διαφορετικά και λόγω αστάθμητου παράγοντα βγήκε πολύ μικρή για τα δεδομένα της εποχής(σκάρτα 500km).Παρολαυτά πιστεύω οτι δεν υστέρησε συγκριτικά με μεγαλύτερες εξορμήσεις που έχω κάνει.Ίσως γιατί το βουνό που ανέβηκα και τα υπόλοιπα αξιοθέατα που είδα έχουν ξεχωριστή ομορφιά και μεγάλη ιστορία πίσω τους.Ίσως γιατί πάντα στο τέλος της μέρας είμαι το ίδιο ευτυχισμένος που, παρά τις όποιες δυσκολίες, έκανα αυτό που κάνω τόσα χρόνια με μεγάλη αγάπη.Σε κάθε περίπτωση,ο εκάστοτε αναγνώστης του ταξιδιωτικού θα αποφασίσει αν του άρεσε.

Η εξόρμηση ουσιαστικά ξεκινά απο την Πυραμίδα του Ελληνικού κοντά στο Άργος.Ενα μνημείο που δυστυχώς έχει μείνει μισό αλλά κουβαλάει ιστορία χιλιάδων ετών σύμφωνα με τελευταίες έρευνες.Ίσως είναι η αρχαιότερη στον κόσμο,μαζί με αυτήν του Λυγουριού,απο την οποία σαφώς δε σωζεται σχεδόν τίποτα.Τύμβος,οχυρό ή Φρυκτωρία?Κανείς δε γνωρίζει να μας πει με σιγουριά.Πρόκειται για ένα απο τα μυστήρια της Αρχαίας Ελλάδας.




Απο την Πυραμίδα ξεκίνησα μια πολύ ωραία ασφάλτινη διαδρομή μέχρι την Κρύα Βρύση στα 750m στις πλαγιές του όρους Κτενιά.





Εδώ ξεκινάνε τα ωραία.Απο την Κρύα Βρύση ο δρόμος συνεχίζει χωμάτινα μέχρι τη διασταύρωση του χωμάτινου πάσου της Νεστάνης-Καρυάς.





Φυσικά δεν έφτασα μέχρι τη διασταύρωση καθώς στόχος μου ήταν η κορυφή του Κτενιά.Εδώ άφησα το μηχανάκι και συνέχισα το ορειβατικό μονοπάτι.





Πίσω το όρος Αρτεμίσιο στο οποίο έχω επίσης ανέβει 4 χρόνια πριν αλλά με χιόνια  http://ncclub.gr/index.php/topic,820.msg8598.html#msg8598





Συνεχίζοντας στον Κτενιά.Στην αρχαιότητα το βουνό ονομαζόταν Κρείον όρος, ονομασία που σχετιζόταν με τον τιτάνα Κρείο.





Απέναντι το Μαίναλο





Το μονοπάτι με βάζει σε αρκετή κλίση απο νωρίς








Ωραίο βράχινο πέρασμα





Το Αρτεμίσιο απο αρκετά ψηλότερα





Χαμηλά διακρίνεται ο χωματόδρομος που ήμουν





Θέα φανταστική προς τον Αργολικό κόλπο





Μετά απο κάποια ώρα βρίσκομαι στην κορυφογραμμή.Η αρχική εντύπωση είναι οτι μπροστά μου βρίσκεται η κορυφή όμως κοιτώντας το gps βρίσκεται πίσω απο την πρώτη μυτερή κορυφή που βλέπετε.Εχω δρόμο ακόμα,ο οποίος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα αλλά με πέτρες και δύσκολα περάσματα.




Πλησιάζοντας την πρώτη κορυφή








Σε αυτή τη φωτό διακρίνεται η κορυφή μακριά.Επίσης αντιλαμβάνεται κανείς απο που προέρχεται η σύγχρονη ονομασία του όρους.Απο τα χτένια που έχει.Χτένια ονομάζονται στην ορειβατική αργκό οι οριζόντιες πριονωτές κόψεις που αποτελούνται απο αιχμηρά βράχια συνήθως.Πολύ δύσκολα να τα περάσεις γενικά και σε ταλαιπωρούν,απέναντι στο Αρτεμίσιο έχει ακόμα πιο δύσκολα.Αλλα βουνά έχουν σχεδόν απροσπέλαστα χτένια όπως ο Ερύμανθος(απο την κορυφογραμμη του προφήτη Ηλία),ο Χελμός κλπ.





Δοκιμάζω να περάσω απο αριστερά τον πρώτο όγκο και να συνεχίσω.Δείχνει να περνάει και έχει άγρια ομορφιά απο αυτήν την πλευρά.





Τελικά για 2-3 μέτρα δεν περνάει εκει που τελειώνει το χορτάρι και δίπλα του ειναι ο κατακόρυφος βράχος,έχει χάσιμο.Παρόλο που μέχρι την τελευταία στιγμή δείχνει οτι θα υπάρχει ένα μικρό πέρασμα.Κρίμα,πάμε πάλι πίσω.





Απο τη δεξιά μεριά έχει πάλι δύσκολα περάσματα και χρειάζεται λίγο σκαρφαλωματάκι.





Περνώντας τον πρώτο ορεινό όγκο ξεκινούν και διακρίνονται τα νότια βουνά της Πελοποννήσου.Δεξιά μακριά ο Ταύγετος και αριστερά ο Πάρνωνας





Μπροστά η κορυφή αλλά θέλει κόπο ακόμη για να την φτάσω.Φουλ πέτρα και βράχια








 


Τίνος είσαι εσύ ωρε? :rofl:





Μπροστά η κορυφή.Δείχνει να πηγαίνει απο τα βράχια σε μια ευθεία γραμμη καθώς φαίνονται μικρά στη φωτό.Στην πραγματική ζωή,αναγκάζεσαι να κατέβεις χαμηλότερα και να τα παρακάμψεις.




Κορυφή Κτενιά.Υψόμετρο 1635m.Καθόλου εύκολο βουνό παρά το χαμηλό ύψος του.








Απο εκεί ήρθα και επιστρέφω.





Η επιστροφή στο μηχανάκι μου συνδυάστηκε με μια έκπληξη!





Το Pirelli Scorpion STR αποδείχτηκε πολύ soft για τη χρήση που κάνω.Μάλιστα για λάστιχο που προορίζεται και για χώμα αποδείχτηκε χειροτερο και απο τα τουριστικά πλήρως ασφάλτινα που δούλευα για χρόνια στα χώματα και μάλιστα με 60αρι προφιλ(το STR ειναι 150-70).Είναι η 1η φορά που ένα λάστιχο με 4.000km και με 40 πίεση σκίζεται απο πέτρα σε χωματόδρομο.Το στενάχωρο είναι οτι δεν έχω κορδόνι μαζί μου απο καθαρή χαζομάρα που δε χρειάζεται να αναλυθεί εδώ.Επιλέγω να συνεχίσω τον χωματόδρομο οσο πιο αργά γίνεται για να μη διαλύσω το λάστιχο.Εκανα συνολικά 17km με σκασμένο λάστιχο https://goo.gl/maps/o7Kc3VKnPXLoMnJN9 .Για καλή μου τύχη δεν το διέλυσα και βρήκα και βουλκανιζατέρ ανοιχτό στο δρόμο για Λεβίδι.


Εδώ κατεβαίνοντας για Νεστάνη σταμάτησα σε μια πηγή





Με κορδόνι στο λάστιχο και έχοντας χάσει κανα δίωρο απο όλη αυτήν την ιστορία συνέχισα την εξόρμηση διαφορετικά απο οτι είχα σχεδιάσει.Επιστροφή έξω απο τη Νεστάνη στη διασταύρωση για το χωριό Λουκάς.





Είχα εντοπίσει ένα εξαιρετικό ασκηταριό μέσα στον βράχο το οποίο συνδυάζεται με ωραία χωμάτινη ανάβαση.Ηταν ρίσκο βέβαια να πάω αλλά λέω δε γαμιέται,κοντά είναι το Βουλκανιζατέρ αν ξαναχρειαστεί. :rofl:





Η τοποθεσία είναι φανταστική.Κάθε φορά αναρωτιέμαι τι δύναμη ψυχής είχαν αυτοί οι άνθρωποι που εγκατέλειψαν όλες τις απολαύσεις της ζωής και έζησαν ερημίτες σε σπηλιές.Τι προσήλωση είχαν σε ότι έκαναν,τρομεροί.





Στο τελείωμα του δρόμου βρίσκεται και ένας σύγχρονος ναός του Αγίου Βασιλείου





Εξαιρετική θέα στον κάμπο του Λουκά





Εχει γίνει διαμόρφωση του χώρου με σκαλιά.Μην ξεχνάμε όμως οτι ο ασκητής ανέβαινε χύμα τους βράχους ε...











Απλά φανταστικό!




















Επιστροφή στο μηχανάκι και επόμενος στόχος η μονή Βαρσών απο χώμα όμως.Τολμηρό το εγχείρημα καθώς ο χωματόδρομος ήταν πολύ χάλια.Τους χειμωνιάτικους μήνες είναι μάλλον απροσπέλαστος με μεγάλο μηχανάκι(χωρίς βοήθεια).

Η διαδρομή πάντως απολαυστική.





Μονή Βαρσών.Η αρχική μονή εδραιώθηκε περί τον 11ο μ. Χ. αιώνα αλλά άκμασε το 14ο αιώνα. Υπέστη όμως πολλές φορές το μένος των κατακτητών του Μοριά, χωρίς ωστόσο ποτέ να αφανιστεί.

Στον αγώνα του 1821 η Mονή έδωσε το παρών με κάθε τρόπο, καθώς ο Hγούμενος Συμεών ως Φιλικός προσέφερε πάρα πολλά.

Κατά την πολιορκία της Τρίπολης ο Θόδωρος Κολοκοτρώνης είχε τοποθετήσει στις Βάρσες τους άνδρες του Αθ. Δεληγιάννη αλλά και κατά τις επιδρομές του Ιμπραήμ το 1825 είχε στηθεί εκεί στρατόπεδο για άμυνα









Απο τη μονή βγήκα στο Νεοχώρι





Και απο εκεί επέστρεψα απο Αχλαδόκαμπο-Κωλοσούρτη





Μιας και είχα ακόμα φως,όταν έφτασα στους Μύλους κατευθύνθηκα προς Ναύπλιο και γύρισα απο Λυγουριό-Επίδαυρο απλώνοντας έτσι την εξόρμηση και απολαμβάνοντας μερικές απο τις καλύτερες διαδρομές της Πελοποννήσου.


Ήταν μια εξόρμηση με απρόοπτα που δεδομένα θα έρθουν σε άνθρωπο που γράφει km.Καλό όμως είναι να μην πειραματιζόμαστε όταν έχουμε βρει μια ''ανθεκτική'' συνταγή που δουλεύει άψογα.Πήγα στο Pirelli STR απο το τακουνάτο ΑΧ41 για να έχω κάτι πιο ασφάλτινο χωρίς τις απώλειες που έχει κανείς με τα τακούνια όμως εκ του αποτελέσματος η επιλογή ήταν λανθασμένη.Το χώμα χρειάζεται σκληρό και ανθεκτικό σκελετό αλλά και γόμα για να αντέχει το ''ξύλο''.

Έτσι όμως είναι η ζωή,πρώτα πληρώνεις και μετά παίρνεις το μάθημα! :rofl:

Οπότε εδώ ταιριάζει και ένα ρητό που μου έχει καρφωθεί εδώ και χρόνια,άσχετα αν κάποιες φορές το ξεχνάω και κάνω του κεφαλιού μου, το οποίο λέει ''Μάθε απο τα λάθη των άλλων,δε θα ζήσεις αρκετά για να τα κάνεις όλα εσύ''.Το γράφω λοιπόν για οποιον ενδιαφέρεται να μπει σε πιο δύσκολους χωματόδρομους,πάντα σκληρή γόμα και σκελετός και ας είναι ασφάλτινο το λάστιχο.Για χρόνια έμπαινα με BT023 σε ''σπαστήρια'',ασφάλτινο μεν αλλά σκληρή γόμα και σκελετός όντας τουριστικό.Τα μαλακά λάστιχα έχουν σοβαρές πιθανότητες να σκιστούν.Αυτά.


Πάντα όρθιοι! :lke:


« Last Edit: June 25, 2020, 12:52:29 AM by billy84 »
 
The following users thanked this post: Michalis_Pro, ManosCR

Offline Panos76

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 279
  • Total likes: 614
  • Thanked: 40 times
  • Karma: +2/-1
  • Μηχανή : HONDA NC INTEGRA 750 D 2016
  • Με λένε: Πάνος
  • Είμαι από: Παιανία
Αυτή η εξόρμηση σου ήταν πραγματικά περιπετειώδης, αφού είχες πρόβλημα με το λάστιχο.
Ευτυχώς βρήκες κυριακάτικα βουλκανιζατέρ :lke:
Μου άρεσε πολύ η Μονή Βαρσών κ η ανάβαση στον Κτενιά, όπου μάλλον δεν υπάρχει σηματοδοτημένο μονοπάτι.
Έχει κ πολύ ωραία θέα από την κορυφή!
Νομίζω πως μετά από ένα σύντομο... παραστράτημα, πρέπει να επιστρέψεις στο πολύ δημοφιλές τακουνάτο ελαστικό πού φορούσες πρίν. :banana:

Offline Makis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 637
  • Total likes: 1013
  • Thanked: 80 times
  • Karma: +7/-1
  • Μηχανή : Transalp 650
  • Με λένε: Μάκης
  • Είμαι από: Πετράλωνα
Ωραίο βουνό με δύσκολη και ενδιαφέρουσα ανάβαση και κορυφογραμμή.
Δεν έχω πάει ποτέ ούτε καν στα χαμηλά του.

Με το λάστιχο δεν ξέρω τι έκανες, μάλλον θάτρεχες υπερβολικά  :rofl: :rofl: :rofl:

Καλοκαιράκι τώρα, αναμένουμε τις συνέχειες  - άντε να σταθεροποιηθεί κι ο καιρός...
Dirt road fan
 

Online billy84

Αυτή η εξόρμηση σου ήταν πραγματικά περιπετειώδης, αφού είχες πρόβλημα με το λάστιχο.
Ευτυχώς βρήκες κυριακάτικα βουλκανιζατέρ :lke:
Μου άρεσε πολύ η Μονή Βαρσών κ η ανάβαση στον Κτενιά, όπου μάλλον δεν υπάρχει σηματοδοτημένο μονοπάτι.
Έχει κ πολύ ωραία θέα από την κορυφή!
Νομίζω πως μετά από ένα σύντομο... παραστράτημα, πρέπει να επιστρέψεις στο πολύ δημοφιλές τακουνάτο ελαστικό πού φορούσες πρίν. :banana:


Αυριο το ΑΧ41 θα βρίσκεται πάλι πάνω στο μηχανάκι.Είπαμε η χρήση που κάνω απαιτεί ανθεκτικότητα σε όλα τα επίπεδα!Ούτε αναπτήρα ξανά απο Ιταλία! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Offline Makis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 637
  • Total likes: 1013
  • Thanked: 80 times
  • Karma: +7/-1
  • Μηχανή : Transalp 650
  • Με λένε: Μάκης
  • Είμαι από: Πετράλωνα
Το χάλασες και πας να τα φορτώσεις στους Ιταλούς. Αυτό βλέπω Κε Billy ;D

Μετά από μερικές δύσκολες μέρες στη δουλειά κατάφερα σήμερα το απόγευμα να φύγω για βόλτα.
Μετά το σκίσιμο που έπαθες στο πίσω Scorpion σου, ήθελα να διαπιστώσω αν τα δικά μου είναι όντως επικίδυνα αδύναμα στις πέτρες.
Εκ τού ασφαλούς όμως, σε κοντινή απόσταση από Αθήνα και να έχει μείνει περίπου το μισό πέλμα.
Έβαλα 36 και 38 πίεση και διάλεξα διαδρομή με κοφτερές και φυτεμένες πέτρες.
Πολύ μικρές ταχύτητες αρχικά και σταδιακά ανέβαζα χιλιόμετρα μέχρι το όριο που θα ήμουνα ικανοποιημένος να πηγαίνω σε τέτοιο τεραίν.
Θα είχα διανύσει καμιά δεκαριά χιλιόμετρα όταν αισθάνθηκα περίεργο το μπροστινό μου.
Κοιτάω το πιεσόμετρο και βλέπω μηδέν πίεση μπροστά.
Αδύνατον να πιστέψω οτι έσκισα λάστιχο ή σαμπρέλα με προσεκτική οδήγηση.
Είχα 2~3 χιλιόμετρα ακόμα μέχρι να φτάσω σε άσφαλτο οπότε δεν σταμάτησα κάν να το δω.

Αρκετά σκληρό και είχε καλή αίσθηση σκασμένο. Πήγαινα στον κακό δρόμο μέχρι 10 και στον καλύτερο χωματόδρομο με 20 χωρίς πρόβλημα.
Δεν πρόλαβε και να ζεσταθεί και να μαλακώσει.
Πρέπει νάχει να με πιάσει μπροστινό καμιά 20αριά χρόνια τουλάχιστον!.
Μόλις σταμάτησα είχα επηρεσατεί και έψαχνα για σκίσιμο πάνω στο τακούνι ή για χτυπημένη ζάντα.
Άπίστευτο όμως, είχα πατήσει καρφί !!!!
Με περίμενε όρθιο το άτιμο - με το ειδικό σχήμα που είχε.

Τρομερή σύμπτωση να βγω βόλτα για να δω αν σκάει από πέτρα και να σκάσει από πρόκα. Αυτό είν απ τα Άγραφα (τα οποία με περιμένουν ανυπόμονα πρέπει να πω) ;)

Οπότε συνεχίζεις να είσαι εσύ μόνο που τα σκίζεις κυριολεκτικά (μέχρι στιγμής εννοείται) :rofl: :rofl: :rofl:

Dirt road fan
 

Online billy84

To δικό μου έχει πατήσει ΚΑΙ καρφί,χωρίς να χάνει όμως απο εκεί.Στη βόλτα σκίστηκε σε άλλο σημείο πάνω στο τακούνι,με πολύ πέλμα να έχει απομείνει καθως εχει μολις 4.000km.Δυστυχώς αποδεικνύεται οτι το λάστιχο δεν αντέχει την καταπόνηση.Ρουφάει καρφιά για πλάκα και σκίζεται όντας καινούργιο ουσιαστικά.

Ούτε ηλεκτρικό σκουπάκι απο Ιταλία επιμένω! :rofl:
 

Offline Makis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 637
  • Total likes: 1013
  • Thanked: 80 times
  • Karma: +7/-1
  • Μηχανή : Transalp 650
  • Με λένε: Μάκης
  • Είμαι από: Πετράλωνα
Καλοκαιριατικα πως και δε διάλεξες κάνα πιο ασφάλτινο απ' το ΑΧ 41;
Dirt road fan
 

Online billy84

Καλοκαιριατικα πως και δε διάλεξες κάνα πιο ασφάλτινο απ' το ΑΧ 41;

Και να σπρώχνω πάλι?Αστο καλύτερα! :rofl:
 

Offline Makis

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 637
  • Total likes: 1013
  • Thanked: 80 times
  • Karma: +7/-1
  • Μηχανή : Transalp 650
  • Με λένε: Μάκης
  • Είμαι από: Πετράλωνα
Όσο περνάει ο καιρός τόσο γίνεται πιό φανερό οτι σού ταιριάζουν τα χωμάτινα λάστιχα (παρά την πολλή άσφαλτο).
Σχετικά με το είδος τής μοτό που έχεις εύλογα μού μένουν κάποιες απορίες.
Ξέρω οτι κάποια στιγμή θα μάς κάνεις ανάλογη έκπληξη.

Λόγω  :ncclub:το είπα όοο πιό διπλωματικά μπορούσα ώστε να μην φάω κανα :ban:
:rofl: :rofl: :rofl:
Dirt road fan